Sunday, October 19, 2014

“အလုိဆုိးျခင္း၊အလုိႀကီးျခင္း”



ေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္ေနေပမယ့္
အထင္ၾကီးခံခ်င္လုိ႔ လုပ္တယ္ဆုိရင္ အလုိဆုိးပဲ။
အလုပ္က ကုသိုလ္အလုပ္၊
စိတ္ထားက မရုိးသားတဲ့စိတ္ထားဆုိရင္
အဲဒီ “ကုသိုလ္” အလုပ္ကို အလုိဆုိးနဲ႔ လုပ္ေနတာပါပဲ။
●သိန္းေတြ ရာခ်ီေထာင္ခ်ီျပီးေတာ့ လွဴတယ္။
ဒါနကုသိုလ္ရခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ဘူး။
တစ္ဖက္သား အက်ိဳးရွိသြားေစခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ဘူး။
သံသရာခရီးလမ္းအတြက္ ရိကၡာရခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ဘူး။
မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ဘူး။
သူမ်ားအထင္ၾကီးခံခ်င္လုိ႔ လွဴတယ္။
ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတြ ရခ်င္လုိ႔ လွဴတယ္။
အလုိဆုိးပါပဲ။
●ပစၥဳပၸန္ေလာေလာဆယ္ လူမႈအခြင့္အေရး၊
စီးပြားအခြင့္အေရးေတြ ရခ်င္လုိ႔ တစ္ဖက္က
လာဘ္ထုိးတဲ့သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ လွဴတယ္။
အလုိဆုိးပါပဲ။
●သမထ၀ိပႆနာက်င့္တာမွရယ္လုိ႔ မဟုတ္ဘူးေနာ္။
ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္တယ္။
အထင္ၾကီးခံခ်င္လုိ႔၊ ခ်ီးမြမ္းခံခ်င္လုိ႔၊
အခြင့္အေရးေတြ လုိခ်င္လုိ႔ လုပ္တယ္ဆုိရင္ အလိုဆုိးပဲ။
ဒီအလုိနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သေဘာေလးမ်ိဳးမွာ
အဆုိးဆံုးကေတာ့ ပါပိစၧလုိ႔ေခၚတဲ့ အလုိဆုိးပဲေပါ့။
အဲဒါကေတာ့ ေရွာင္ကို ေရွာင္ရမွာပဲေနာ္။
အလုိဆုိးတာနဲ႔ အလုိၾကီးတာနဲ႔ ႏွစ္ခုကို
ယွဥ္ျပီးေတာ့ ေျပာမယ္ဆုိရင္
“အလုိဆုိးတယ္”ဆုိတာက ကိုယ့္မွာ
ထင္ရွားမရွိတဲ့ဂုဏ္ကို ထင္ရွားရွိေယာင္ေဆာင္ျပီးေတာ့
ပစၥည္းလာဘ္လာဘရေအာင္ လုပ္တာ။
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈရေအာင္လုပ္တာ။
“အလုိၾကီးတယ္” ဆုိတာက်ေတာ့ ကိုယ့္မွာ
တကယ္ထင္ရွားရွိတဲ့ဂုဏ္ကို သူမ်ားသိေအာင္ လုပ္ျပီးေတာ့ …။
ပစၥည္းလာဘ္လာဘ ရေအာင္ လုပ္တာ၊
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမူ ရေအာင္လုပ္တာ။
●မရွိတဲ့ဂုဏ္္ကို အရွိလုပ္တာ အလုိဆုိး၊
●ရွိတဲ့ဂုဏ္ကို အရွိအတုိင္း ေဖာ္တာ အလုိၾကီး။
မရွိတာ ေခၚရင္ အလုိဆုိး၊ ရွိတာေဖာ္ရင္ အလုိၾကီး။
ဒီေတာ့ မရွိတာကိုလည္း မေခၚပါနဲ႔။ ရွိတာကိုလည္း မေဖာ္ပါနဲ႔။
ငါ့မွာ သဒၶါတရား ရွိတယ္။
သဒၶါတရားရွိတယ္ဆုိတာ လူေတြ သိပါေစ။
ငါ့မွာ သီလရွိတယ္။ သီလရွိတယ္ဆုိတာ လူေတြ သိပါေစ။
ငါစိတ္ေကာင္းရွိတယ္။ စိတ္ေကာင္းရွိတယ္ဆုိတာ လူေတြ သိပါေစ
စသည္အားျဖင့္ ကိုယ့္မွာ ဂုဏ္ကေတာ့ တကယ္ရွိတာ အမွန္ပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ ရွိတဲ့ဂုဏ္ေလးကို သူမ်ားသိေအာင္
လုိက္ျပီးေတာ့ ႂကြားတယ္ဆုိရင္လည္း “အလုိၾကီး”တာပါပဲ။
ဒါေလးကလည္း အထူးသတိျပဳဖုိ႔ လုိတယ္။
“သူတစ္ပါးကို ထိပါးပုတ္ခတ္ရျခင္းမွာ ႏွစ္ျခိဳက္ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ”
ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို အျမတ္တႏုိး သိမ္းပိုက္ထားတဲ့
တခ်ိဳ႕ဖုိက္တာဘြဲ႕ခံ ေ၀ဖန္ေရးသမားေတြရဲ႕ စာေတြကို ၾကည့္လုိက္ရင္
“သူမ်ားအေကာင္းေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ေကာင္းေၾကာင္း”
ေတြခ်ည္းပဲ လႊမ္းမုိးေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
အလိုဆုိးေတြပါပဲ။
ပါပိစၦဆိုေတာ့ ပါးပိတ္ခ်တယ္ဆုိတဲ့ အသံေလးနဲ႔
ခပ္ဆင္ဆင္ပဲေနာ္။ ဟုတ္ပါတယ္။
ပါပိစၦပုဂၢိဳလ္ဟာ ကိုယ့္ပါးကိုယ္ ပိတ္ခ်တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
ပစၥဳပၸန္မွာလည္း အထိနာမယ္။ သံသရာမွာလည္း အထိနာပါမယ္။
“အလုိနည္းျခင္းတရားမွာ မေမ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ
သမထ၀ိပႆနာတရားေတြ မဆုတ္ယုတ္ပါဘူး”တဲ့။
အလုိၾကီးေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ေလာဘကိေလသာေတြ
အထင္အရွား ျဖစ္မေနဘူးလား။ ေလာဘကိေလသာ
တန္းလန္းၾကီးနဲ႔ တရားအားထုတ္ေနေတာ့
သမာဓိတုိ႔၊ ဥာဏ္တုိ႔က ျဖစ္ပါဦးမလား။
ေလာဘစိတ္ၾကီးက ၀င္ေနတယ္ဆုိေတာ့ သမာဓိ မရေတာ့ဘူး။
သမာဓိမွ မရရင္ေတာ့ ဉာဏ္ဆုိတာလည္း မေပၚေတာ့ဘူး။
အဲဒီ မေကာင္းတဲ့သေဘာေတြ ျဖစ္ေနလုိ႔ရွိရင္
ေကာင္းတဲ့အလုပ္လုပ္တာ ကိုယ္ေကာင္းခ်င္လုိ႔၊
ကိုယ္ကုသိုလ္ရခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔
ကိုယ္ေကာင္းတာ လုပ္ေနမွန္း သူမ်ားသိေစခ်င္လုိ႔
လုပ္တာ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
အဲဒါဆုိရင္ေတာ့ ေကာင္းတာလုပ္ေနလ်က္
တန္းလန္းနဲ႔ကို ကုသိုလ္က မရဘဲနဲ႔ ကိေလသာေတြပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ကိေလသာဆုိတာလည္း အကုသိုလ္တစ္မ်ိဳးပါပဲ။
အကုသိုလ္က ႏွစ္မ်ိဳးရွိတာ။
ဒုစရုိက္အကုသိုလ္ရယ္၊ ကိေလသာအကုသိုလ္ရယ္။
ပါပိစၦဆုိရင္ေတာ့ ကိေလသာ အကုသုိလ္ကေတာ့
ေသခ်ာေပါက္ပဲ။ မေတာ္မတရားတဲ့နည္းေတြနဲ႔ပါ
လာဘ္ရေအာင္၊ ေက်ာ္ၾကားေအာင္ လုပ္ရင္ေတာ့
ဒုစရုိက္အကုသိုလ္လည္း ပါသြားမွာေပါ့။
ရုိးရုိးသာမန္ပုဂၢိဳလ္၊ ေကာင္းရာသုဂတိေလာက္ပဲ
ေရာက္ခ်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒုစရုိက္အကုသိုလ္ေလာက္
ေရွာင္ရုံနဲ႔ ရတာေပါ့။ တကယ့္ကို တရားထူး တရားျမတ္
ရခ်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳခ်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊
ပါရမီစစ္စစ္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆုိရင္ေတာ့
ဒုစရုိက္အကုသိုလ္တြင္ ေၾကာက္ရ၊ ေရွာင္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
ကိေလသာ အကုသိုလ္လည္း ေၾကာက္ရ၊ ေရွာင္ရမွာပဲ။
-【ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)

No comments:

Post a Comment

မန္ဘာ၀င္ခ်င္းျဖစ္အားေပးပါ